Wycieczka do Poczdamu na Jarmark Bożonarodzeniowy

Autor: SP nr 4

20/12/2017

Dnia 12 i 13 grudnia 2017 odbyła się wycieczka na Jarmarki Bożonarodzeniowe w Poczdamie i Poznaniu. Uczestniczyli w niej uczniowie klas siódmych, drugich i trzecich Szkoły Podstawowej nr. 4 w Otwocku oraz  ich opiekunowie: Pani Katarzyna Kowalczuk i Pani Ewa Grzybowska oraz Pan Mariusz Konowrocki.

W dniu wyjazdu wszyscy stawili się punktualnie na zbiórce, którą wyznaczono na godzinę 5:45. O godzinie 6:00 wyjechaliśmy spod szkoły. Droga do Poczdamu trwała około 7 godzin, a w okolicach godziny 13:00 byliśmy na miejscu. Tam czekał już na nas przewodnik, który miał nas oprowadzić po tym cudownym mieście. Odwiedziliśmy pałac Cecilienhof, gdzie miała miejsce Konferencja Poczdamska, mająca ustanowić nowy ład w Europie po II Wojnie Światowej. Z dużym zainteresowanie słuchaliśmy naszego przewodnika, który przybliżył nam historię związaną z tym miejscem oraz oprowadził po imponującym Parku Sanssouci. Następnie, gdy już zaczęło się ściemniać,  przyszedł czas na udanie się na słynne, niemieckie jarmarki.

Gdy dotarliśmy na miejsce, już z daleka dobiegł nas gwar i świąteczne piosenki. Dźwięki te dochodziły z ulic, na których odbywały się targi. Chwilę potem naszym oczom ukazały się stragany pełne świątecznych ozdób i choinka przystrojona kolorowymi lampkami, oraz poczuliśmy zapach wszystkich sprzedawanych tu pyszności. Mimo pochmurnego nieba i kropiącego deszczu wszystkim udzielił się świąteczny nastrój. Z zaciekawieniem chodziliśmy po sklepach i między straganami, oglądając wystawione na sprzedaż artykuły. Każdy mógł tam znaleźć coś dla siebie. Na tych co zgłodnieli podczas zwiedzania, na straganach czekały pachnące kiełbaski, poczdamskie pączki oraz apetycznie wyglądające pierniki i inne słodycze. W końcu przyszedł czas, żeby pożegnać się z Poczdamem. Po udanych zakupach wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się w podróż do Torzymia, miejsca naszego noclegu.

Drugi dzień wyjazdu obfitował w kolejne atrakcje. Po śniadaniu udaliśmy się do Poznania, aby zobaczyć jak wyglądają tam targi bożonarodzeniowe. W tym mieście okazały się być o wiele mniejsze niż w Niemczech. Mimo wszystko warto było tu przyjechać, chociażby po to, żeby spróbować tradycyjnego dla tego regionu specjału tj. Rogala Świętomarcińskiego oraz aby zobaczyć charakterystyczne dla Poznania koziołki zderzające się głowami, pojawiające się równo o godzinie 12 na wieży Ratusza. Wszystkich nas zachwyciły także urocze, zabytkowe kamienice i budynki Starego Miasta.

Przy tylu atrakcjach szybko przyszedł czas na powrót do domu. Wsiedliśmy  do autokaru i pojechaliśmy z powrotem do Otwocka. Pod szkołą byliśmy około godziny 18:30. Wszyscy wysiadaliśmy z uśmiechami na twarzach – byliśmy zadowoleni z wyjazdu i mile spędzonego czasu. Gdybyśmy mieli możliwość, chętnie pojechalibyśmy tam jeszcze raz.