Wyszukaj
Facebook YouTube
A A+ A++ Wersja kontrastowa
BIP BIP
Miasto Otwock
STRONA GŁÓWNA AKTUALNOŚCI Inwestycje Ekspresowa otwocka linia autobusowa

Ekspresowa otwocka linia autobusowa

Budynki - ozdobnik
2024-02-12

Miasto planuje uruchomić bezpłatną ekspresową linię autobusową łącząca centrum Otwocka ze stacją Imielin na pierwszej linii metra. Dzięki temu mieszkańcy będą mieli zapewnione szybkie połączenie z Warszawą.


- Zamierzamy uruchomić linię ekspresową w ramach bezpłatnej komunikacji miejskiej, co byłoby zachętą dla mieszkańców do korzystania z transportu zbiorowego, ale też istotną alternatywą komunikacyjną, zwłaszcza na okres najbliższych dwóch lat kiedy to z uwagi na modernizację linii kolejowej S7 ruch pociągów będzie znacznie ograniczony i utrudniony - mówi prezydent Jarosław Margielski. 


Trasa nowej linii nazwanej roboczo „speed” ma przebiegać następująco: ul. Orla - ul. Wawerska - ul. Rycerska - przystanek Świdry Wielkie – ul. Nadwiślańska -Wał Miedzeszyński - trasa S2, most południowy - stacja metra Imielin. 


W ten sposób linia autobusowa, która będzie posiadała tylko cztery przystanki w ekspresowym tempie w ok. 30 minut dowiezie pasażerów z Otwocka do linii metra skąd będzie można komunikować się w inne miejsce.


- Wszelkie sugestie dotyczące konieczności stawania autobusu na konkretnych przystankach czy modyfikacji (przedłużeniu) przebiegu trasy "speed" są na pozór słuszne, ale ich wdrożenie oznaczałoby, że linia nie miałaby walorów ekspresowej. Start z przystanku przy ul. Orlej jest o tyle uzasadniony, że to miejsce centralne i to miejsce będą obsługiwały bezpłatne linie miejskie M1 i M2. Przystanek startowy leży też w bezpośrednim sąsiedztwie z linią kolejową. Dalej - przebieg trasy wzdłuż torów nie tylko wydłużyłby znacznie czas przejazdu, ale byłby też powieleniem przebiegu linii kolejowej - wyjaśnia prezydent Margielski. 


Miasto planuje zakup dodatkowych dwóch autobusów hybrydowych i przegubowych 12 m i 17 m (Solaris Urbino 18) do obsługi nowej linii. - Dokonaliśmy już wstępnego rozeznania cenowego i dostępności na rynku, testowaliśmy też przejazd autobusami przegubowymi, ponieważ na trasie przejazdu występują ronda - wszystko przebiegło pomyślnie - dodaje prezydent. 


29 stycznia br. podczas spotkania z włodarzami w Urzędzie Miasta Otwocka prezydent Jarosław Margielski przedstawił działania jakie w ostatnich miesiącach podjęło Miasto w celu uruchomienia dodatkowego szybkiego połączenia z Warszawą. Zgoda na korzystanie z przystanku Warszawa – Metro Imielin – już jest. 


- Z burmistrzem Miasta Józefowa i wójtem Gminy Wiązowna rozmawialiśmy o możliwości skorelowania planowanej ekspresowej linii otwockiej bezpłatnej komunikacji miejskiej z istniejącą linią L50, która łączy Wiązownę z Józefowem i możliwości wprowadzenia dodatkowego przystanku na trasie Wał Miedzeszyński na wysokości ul. Wyszyńskiego. Kwestie rozwoju czy modyfikacji projektu uruchomienia linii ekspresowej "speed" są w toku. Jesteśmy przy tym wręcz nastawieni na współpracę z innymi samorządami - duże zainteresowanie i dobre propozycje padały już w konsultacjach z burmistrzem Markiem Banaszkiem i wójtem Januszem Budnym - mówi prezydent Margielski. 


Wprowadzenie opłat za przejazd nową linią, z których byłyby finansowane dodatkowe kursy jest nieuzasadnione, co potwierdza przykład uruchomienia rok temu bezpłatnej komunikacji miejskiej i linii M1 i M2. - Przeprowadziliśmy wiele analiz z który jasno wynika, że obsługa całego systemu opłat równoważyłaby się z przychodami z biletów - wyjaśnia prezydent. 


Galeria zdjęć